درباره‌ ما
به نام خالق بی نظیر
شرکت تحلیل صنعت مالی مقدم (سهامی خاص) در 1395/12/23 تحت شماره 507477 و شناسه ملی 14006662381 در تهران به ثبت رسید.
موضوع فعالیت شرکت: تجزیه و تحلیل بنیادین صنایع بورسی علی‌الخصوص صنعت بانکداری می‌باشد،خروجی این مهم از طریق نرم‌افزار تولید شده‌ای تحت عنوان MIBIA قابل عرضه و مشاهده است. نام میبیا متشکل است از:
Moghadam Iranian Banking Industry Analyses = MIBIA
نام تجاری شرکت ما "MIBIA" در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده و سایت شرکت نیز برگرفته از این برند رسمی می‌باشد، نرم‌افزار تولید شده نیز تحت همین نام ترکیبی از علوم ذیل است:
  1. مدیریت مالی.
  2. حسابداری.
  3. علوم بانکی.
  4. علم اقتصاد.
  5. برنامه نویسی.

کار این نرم‌افزار ارزیابی، تحلیل بنیادین و رصد دائمی شرکت‌ها و موسسات تامین مالی در کشور است، علمی که از طریق این نرم‌افزار قابل ارائه است به سوال‌هایی نظیر ذیل پاسخ داده است:
سوال‌هایی مانند:
  1. آیا eps بانک x، به اندازه کافی نیازهای مجموعه خود را پوشش می‌دهد یا خیر؟
  2. آیا نرخ شکاف (spread) «تفاوت هزینه منابع و درآمد مصارف» بانک x نسبت به بانک‌های دیگر کمتر از میزانی است که باید باشد و یا از استانداردی که وجود ندارد و همه بانک‌ها مترصد رسیدن به آن هستند بیشتر است؟
  3. آیا درصد سرمایه‌گذاری که بانک x در سهام شرکت‌ها کرده نسبت به دیگر رقبا ،کمتر از حد استاندارد است و یا از کفایت لازم برخوردار است ؟
  4. ترکیب جذب منابع هر بانک به چه میزان است و نسبت به بانک‌های دیگر اختلاف آن چقدر می‌باشد؟
  5. کیفیت دارایی‌های هر بانک چگونه است؟ و فاصله آن از صنعت بانکداری بخش خصوصی به چه میزان است؟
  6. کیفیت درآمدزایی هر بانک به چه میزان است و فاصله درآمدی هر بانک نسبت به بانک‌های دیگر چقدر است؟
  7. کیفیت سودآوری هر بانک چگونه است و فاصله این کیفیت با استاندارد صنعت بانکداری خصوصی چقدر است؟
  8. سرانه درآمدزایی شعب و پرسنل به تفکیک به چه صورت است و در مقایسه با صنعت بانکداری خصوصی چقدر اختلاف دارد؟
  9. ارزیابی جریان وجوه نقد بانک‌ها چگونه است و eps اعلامی بانک‌ها، آیا از کیفیت نقد شوندگی لازم برای سهامداران خود برخور می‌باشد یا خیر؟
  10. وزن اقلام تشکیل دهنده زیر خط ترازنامه بانک‌ها چقدر است و فاصله آن با دیگر بانک‌ها به چه میزان است؟ و صدها سوال دیگری که وجود داشت و در حال حاضر نیز وجود دارد؛ لازم به ذکر است که در این پایگاه به تک تک آن‌ها پاسخی علمی و معتبری داده شده است.

اگر بخواهم به دستاوردهای این نرم‌افزار اشاره‌ای مختصر داشته باشم، باعث:
  1. باعث کاهش هزینه‌ها از طریق صرفه جویی‌های ایجاد شده و منجر به افزایش درآمد زایی بانک‌ها می‌گردد.
  2. ایجاد اشتغال‌زایی از طریق مقیاس خود با دیگر رقبا برای رسیدن به استاندارد موجود.
  3. کارایی‌های طرح با اصلاح درسیستم بانکی، مدیریت زمان، شفاف‌سازی اطلاعات و مشخص شدن رویکرد هر بانک می‌باشد.
  4. افزایش سرعت عمل هر بانک با مشخص کردن جایگاه آن‌ها می‌شود.
  5. خالص شدن سود‌آوری از حالت تعهدی به نقدی، از ابتدایی ترین دستاوردهای این موضوع می‌باشد.

هم‌چنین با آمارهای به‌دست آمده، تصمیم‌گیران سیستم بانکی می‌توانند جایگاه خود را به‌صورت مستمر با صنعت خود مقایسه نموده و برای ارتقا آن برنامه‌ریزی مستمر نمایند.
لازم به ذکر است که این مهم، می‌تواند علاوه بر صنعت بانکی، در موسسات مالی اعتباری، بیمه و هر صنعت و مجموعه‌ای که نزدیک به فعالیت بانکی است مورد استفاده قرار بگیرد، هم‌چنین می‌تواند مصارف سازمانی هم داشته باشد، به‌عبارتی هر سازمانی با بومی سازی این مجموعه در صنعت خود؛ خود را با این متر و استاندارد آن سنجیده و آن را معیاری برای ارزیابی خود قرار دهد.
متدولوژی کار بدین صورت است که این اطلاعات رسمی از سایت رسمی کدال اخذ می‌گردد. این اطلاعات شامل صورت‌های مالی حسابرسی شده و گزارش هیات مدیره به مجمع بانک‌ها و هر نوع اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ به سوالات ما بوده است که این امر پس از سال‌ها تحقیق، مطالعه و جمع‌آوری، به نتیجه رسیده و تبدیل به یک کار بسیار ارزشمندی گردید که بسیاری از مشکلاتی را که در سیستم بانکی، مدیران و تصمیم گیران با آن مواجه هستند را به نمایش گذاشته و باعث تصمیم‌گیری و حل مشکل می‌گردد.
از آنجایی که این مهم تا به حال در صنعت بانکداری انجام نشده است، برای مراقبت از کپی برداری، سرقت‌های احتمالی و ضعیف شدن پایه‌های گزارش، و سوء استفاده‌های غیر حرفه‌ای، تصمیم گرفته شد تا این ایده در مراجع ذیل به ثبت برسد.

مراجع تایید کننده این اثر:
  1. اداره ثبت اسناد و املاک کشور، مرکز مالکیت‌های معنوی، ثبت اختراعات و ایده‌ها که در حال حاضر اظهار نامه مذکور در مرحله نهایی، جهت کمیته داوری به سر می‌برد.
  2. شورای عالی انفورماتیک جهت صدور تاییدیه فنی ثبت نرم‌افزار.
  3. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده و گواهینامه ثبت اثر آن موجود است.
  4. شرکت تحلیل صنعت مالی مقدم به پشتوانه این اثر علمی، در حال اخذ مجوز از کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان می‌باشد که مرحله اولیه بازرسی را سپری نموده و در مرحله نهایی به سر می‌برد.
  5. و در انتها شرکت دارای گواهی نامه ثبت علامت[5] از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای علامت تجاری میبیا (MIBIA) که در طبقه تجزیه و تحلیل، مشاوره مالی و ارزیابی مالی (بیمه، بانک داری، مستغلات) می‌باشد.

از دیگر توانمندی‌های این مجموعه می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:
  1. شرکت تحلیل صنعت مالی مقدم (سهامی خاص) از طریق آدرس الکترونیکی www.mibia.ir به صورت حرفه‌ای و تخصصی، در زمینه تحلیل بنیادین صنعت بانکداری در حال فعالیت، مشاوره و آموزش می‌باشد.
  2. این شرکت قادر به تحلیل فاندامنتال صنایع مختلف علاوه بر صنعت بانکی و ارائه آموزش‌های لازم می‌باشد.
  3. شرکت قادر به تحلیل صورت‌های مالی شرکت‌ها، موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها و هم‌چنین تدریس در حوزه حسابداری مالی و صورت‌های مالی شرکت‌ها و بانک‌ها می‌باشد.
  4. و در نهایت شرکت قادر به تعیین شاخص‌ها و جایگاه موسسات و شرکت‌های تامین مالی در کشور است.
  5. فضاهای مجازی این مجموعه شامل تلگرام، اینستاگرام و لینکداین می‌باشد.

در خاتمه همان‌طور که مستحضرهستید در فضای پس از تحریم قرار داریم و بستر فعالیت‌های کسب و کار به تدریج تغییر ماهییت پیدا نموده و مجبوریم از فضای سنتی و قدیمی فاصله گرفته و خود را برای حفظ کسب و کارمان با دنیای جدید تطبیق دهیم، در نتیجه اگر استراتژی‌های خود را تغییر ندهیم و برای آینده خود برنامه‌ای مشخصی نداشته باشیم از این دنیای حرفه‌ای عقب افتاده و گوی رقابت را به رقیبان خود میسپاریم.
این مجموعه امیدوار است که با این اثر علمی، راه گشای اشخاص و مجموعه‌هایی باشه که به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر باید از فضای کهنه و سنتی بیرون آمده و در یک فضای رقابتی سالم وارد دنیای کسب و کار جدید شوند.
برای ارتباط با این مجموعه و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید در قسمت تماس با ما از طریق وب سایت رسمی ما، اطلاعات خود را وارد نموده و نیازهای خود را مطرح تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار نمایند.
هستم اگر می‌روم، گر نروم نیستم.